ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΔΡΆΣΗ / Δράσεις

Παίζουμε με τα αγγεία του Μουσείου;

Ψηφιακή δράση

Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, συνεχίζοντας τις ψηφιακές του δράσεις δημιούργησε και παρέχει μέσω της ιστοσελίδας του, την δράση «Παίζουμε με τα αγγεία του Μουσείου;»
Οι οικογένειες και τα παιδιά μαθαίνουν τα σχήματα, τα ονόματα και τις χρήσεις βυζαντινών κεραμικών αγγείων, τα συνδυάζουν με τα σημερινά αντίστοιχά τους στα σπίτια μας και μας στέλνουν τις φωτογραφίες τους. Ακόμη, έρχονται σε επαφή με την έννοια των ανατρεπτικών στίχων των  λιμερικίων και καλούνται να δημιουργήσουν τους δικούς τους και να τους μοιραστούν μαζί μας.​
Για οικογένειες
1. Ανοίξτε (και τυπώστε) την εικόνα (βλ. επισυναπτόμενα “παιχνίδι με τα αγγεία”)
2. Ζητήστε από τα παιδιά να ταυτίσουν τα αγγεία με τα ονόματά τους (θα σας βοηθήσουν τα χρώματα του φόντου)
3. Συζητήστε τη χρήση του κάθε αγγείου.
      Αμφορέας: αγγείο για αποθήκευση υγρών: λάδι, κρασί, νερό
      Τσουκάλι: αγγείο για μαγείρεμα
      Κύπελλο: ποτήρι
      Πινάκιο: αγγείο όπου έτρωγαν, πιάτο
4. Παροτρύνετέ τα να πουν ιδέες για το πώς μπορεί να τα χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν.
5. Βρείτε αντίστοιχα “αγγεία” στο σπίτι.
6. Βγάλτε φωτογραφίες με τα αντικείμενα αυτά καθώς τα χρησιμοποιείτε.
7. Γράψτε αστεία limericks* για τα αντικείμενα και εικονογραφήστε τα.
Στείλτε μας τις δημιουργίες σας στο mbp@culture.gr (με την ένδειξη “για τα εκπαιδευτικά”).
*Limericks: Τα λίμερικς είναι πρωτοποριακά και υπερρεαλιστικά ποιήματα με σταθερή δομή. Στα λίμερικς συναντώνται το λογικό με το παράλογο, το πιθανό με το απίθανο, και καλλιεργείται η λογοπλασία, το χιούμορ και η φαντασία των παιδιών.
Κατάγονται πιθανόν από την Ιρλανδία, ενώ στην Ελλάδα καλλιεργήθηκαν πρώτη φορά από τον Γ. Σεφέρη (βλ. φωτογραφία με λίμερικ του Γ. Σεφέρη), ο οποίος πρότεινε και δυο ελληνικά ονόματα, λιμερίκι και ληρολόγημα.
Πρόκειται για πεντάστιχα ποιήματα, με ζευγαρωτή ομοιοκαταληξία, όπου ο πέμπτος στίχος είναι επανάληψη του πρώτου.
Πληροφορίες για τα λίμερικς από: Γρόσδος, Σ, Ντάγιου, Ε. (2003), Γλώσσα και Τέχνη. Γλωσσικές δραστηριότητες για το Δημοτικό Σχολείο σύμφωνα με τη διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσα, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη

 

Τα αγγεία του μουσείου μπλέχτηκαν! Μπορείτε να τα ξεμπλέξετε;

  1. Τυπώστε τη σελίδα (βλ. επισυναπτόμενα  “ζωγραφίζουμε τα αγγεία”).
  2. Πάρτε ξυλομπογιές ή κηρομπογιές
  3. Βάψτε τα ίδια σχήματα με το ίδιο χρώμα
  4. Θυμάστε πώς λέγεται το κάθε αγγείο; συγκρίνετε τα περιγράμματα με τις εικόνες των αγγείων παραπάνω.
  5. Γράψτε το όνομά σας και την ημερομηνία
  6. Φωτογραφίστε ή σκανάρετε τη ζωγραφιά σας

Στείλτε την στο μουσείο, mbp@culture.gr (με την ένδειξη “για τα εκπαιδευτικά”).

Κοινό

Οικογένειες, Μαθητές

Διάρκεια

Η διάρκεια εξαρτάται από τους συμμετέχοντες

Αριθμός ατόμων

Δεν υπάρχει περιορισμός

Πληροφορίες Κρατήσεων

Δεν απατείται κράτηση, καθως η δράση δεν προϋποθέτει επίσκεψη στο μουσείο

Σχεδιασμός

Εύα Φουρλίγκα, αρχαιολόγος-μουσειολόγος