Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Βιωματικό εργαστήριο Μουσειακής Εκπαίδευσης 2015
17.01.2015 - 17.01.2015
Το Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015 υλοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού βιωματικό εργαστήριο Μουσειακής Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή 90 εκπαιδευτικών. Το εργαστήριο ανήκει στον κύκλο των σεμιναρίων μουσειακής εκπαίδευσης με τίτλο: “Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης εκπαιδεύουν τους/τις εκπαιδευτικούς της”. Τα σεμινάρια ξεκίνησαν το Δεκέμβριο του 2014 και διοργανώθηκαν από την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, κ. Βιργινία Αρβανιτίδου σε συνεργασία με οχτώ Μουσεία της Θεσσαλονίκης. Κύριος σκοπός τους ήταν η θεωρητική αλλά και η βιωματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα Μουσειακής Εκπαίδευσης και η αξιοποίηση του μουσείου ως μαθησιακού εργαλείου στη σχολική πρακτική. Για την υλοποίησή τους συνεργάστηκαν, εκτός από το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ., το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Φωτογραφίας, το Μουσείο Κινηματογράφου και το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Στις 6 Δεκεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή όλων των παραπάνω μουσείων και την παρουσίαση των εκπαιδευτικών τους προγραμμάτων. Το εργαστήριο που υλοποιήθηκε στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στις 17 Ιανουαρίου περιλάμβανε σύντομη εικονική περιήγηση των εκπαιδευτικών στις αίθουσες του Μουσείου και παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που μπορούν να υλοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί μόνοι τους: “Παρατήρηση αντικειμένου”, “Όψεις της καθημερινής ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή”, “Το βυζαντινό κάστρο”, “Αλλοτινά και τωρινά πρόσωπα του χρόνου”, “Γνωρίζω τις βυζαντινές εικόνες”. Στο δεύτερο μέρος οι εκπαιδευτικοί, χωρισμένοι σε ομάδες, συμμετείχαν βιωματικά στην υλοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στη συνέχεια επέλεξαν μία αίθουσα, ένα θέμα και κάποια εκθέματα για να σχεδιάσουν το δικό τους εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Στο τρίτο μέρος παρουσίασαν τα προγράμματα που σχεδίασαν. Κατά τη διάρκεια της τελικής αξιολόγησης φάνηκε ότι το εργαστήριο τους βοήθησε να αισθανθούν περισσότερο σίγουροι ώστε να υλοποιήσουν από μόνοι τους ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρουσία εκπαιδευτικών που υλοποιούν μόνοι τους τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο παρουσιάζει σταδιακά σημαντική αύξηση κάθε έτος. Το γεγονός αυτό δείχνει πως οι αντίστοιχες ημερίδες που διοργανώθηκαν στο παρελθόν αποδίδουν αποτελεσματικά. Σημαντικό ρόλο στην εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών παίζει και η ιστοσελίδα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στην οποία είναι αναρτημένο όλο το σχετικό υλικό.