Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Αλλοτινά και τωρινά πρόσωπα του χρόνου – Πρωτοβάθμια
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού. Εστιάζεται στη βυζαντινή περίοδο (4ος – 15ος αι. μ.Χ.) και πραγματοποιείται με την ερευνητική – ανακαλυπτική μέθοδο.
Στόχοι εκπαιδευτικού προγράμματος
Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να συζητηθεί η έννοια του χρόνου γενικά, και στα βυζαντινά χρόνια ειδικότερα. Πιο συγκεκριμένα, αποσκοπεί να βοηθήσει τους μαθητές να:
- κατανοήσουν πόσο πολύπλοκη και σχετική είναι η έννοια του χρόνου
- μάθουν τους τρόπους μέτρησης του χρόνου στα ρωμαϊκά και στα βυζαντινά χρόνια
- πληροφορηθούν για τα όργανα μέτρησης του χρόνου
- προσεγγίσουν τον χώρο και την έννοια του Μουσείου
- μάθουν να παρατηρούν αντικείμενα και να αντλούν πληροφορίες από αυτά
- εργαστούν ομαδικά
- αναπτύξουν την έκφραση, τις αισθησιοκινητικές δεξιότητες και τη φαντασία τους.
Οδηγίες για να οργανώσετε την επίσκεψή σας στο Μουσείο.
Όσοι επιθυμείτε να επισκεφτείτε το Μουσείο θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού, διευκρινίζοντας εάν θα υλοποιήσετε εκπαιδευτικό πρόγραμμα μόνοι σας ή εάν θα κάνετε απλή επίσκεψη με την τάξη σας.
Η είσοδος στο Μουσείο για τα σχολικά τμήματα και τους εκπαιδευτικούς που τα συνοδεύουν είναι δωρεάν.
Τι πρέπει να κάνετε στο σχολείο πριν από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
- Προετοιμάστε τους μαθητές σας σχετικά με τη συμπεριφορά τους στο Μουσείο (βλ. βιβλίο για τον εκπαιδευτικό, προτάσεις για δραστηριότητες πριν και μετά την επίσκεψη στο μουσείο).
- Χωρίστε τα παιδιά σε 4-5 ομάδες των 5-7 ατόμων (όσο λιγότερες είναι οι ομάδες τόσο πιο εύκολα μπορείτε να τις διαχειριστείτε).
- Αν θέλετε στο τέλος του προγράμματος να ζωγραφίσουν τα παιδιά, προμηθευτείτε για την κάθε ομάδα: μπογιές, μολύβια, σβηστήρες και μία σελίδα χαρτί Α4.
Τι πρέπει να κάνετε στο μουσείο
- Στο χώρο υποδοχής του Μουσείου συνεννοηθείτε με τους φύλακες για το πού θα αφήσουν τα παιδιά τα πράγματά τους (τσάντες, πανωφόρια).
- Ζητήστε να σας δώσουν πινακίδες, μία για κάθε ομάδα, για να ακουμπούν τα παιδιά τα φύλλα εργασίας τους.
- Πηγαίνετε στην αίθουσα όπου θα υλοποιήσετε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
- Βάλτε τους μαθητές σας να καθίσουν σε κύκλο ακριβώς μπροστά στα αντικείμενα, ώστε να μπορέσουν εύκολα να τα εντοπίσουν. Μην τους αφήνετε να ψάχνουν σε όλη την αίθουσα τα αντικείμενα, γιατί αυτό θα δημιουργήσει αναστάτωση στο χώρο του Μουσείου και σ’ εσάς.
Κοινό
Μαθητές, Εκπαιδευτικοί
Ελεύθερη είσοδος
Διάρκεια
1 ώρα
Αριθμός ατόμων
Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές). Η δράση αυτή υλοποιείται από τους/τις εκπαιδευτικούς. Εάν είστε δύο τμήματα θα ξεκινήσει πρώτα το ένα και μετά από 10'-15' θα ακολουθήσει το δεύτερο
Πληροφορίες Κρατήσεων
Τηλεφωνικά ραντεβού στο 2313 306422
Χώρος
Αίθουσα 1, Αίθουσα 2, Αίθουσα 3, Αίθουσα 7, Αίθουσα 11
Σχεδιασμός
Ρ. Βεροπουλίδου, δρ αρχαιολογίας Μ. Βάρφη, μαθηματικός, δρ μετεωρολογίας Β. Ζάγκλη, θεατρολόγος Κ. Γκαμπράνη, εικαστικός
Χρηματοδότηση
Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη
Σχετικά Αρχεία
- Βιβλίο εκπαιδευτικού για το πρόγραμμα "Αλλοτινά και τωρινά πρόσωπα του χρόνου - Πρωτοβάθμια"
- Θεματικό φυλλάδιο "Μετρώντας το χρόνο στο βυζάντιο"
- Εισαγωγική ενότητα: παρουσίαση και εποπτικό υλικό
- Φύλλα εργασίας: Ομάδα 1
- Φύλλα εργασίας: Ομάδα 2
- Απαντήσεις στα φύλλα εργασίας: Ομάδα 1
- Απαντήσεις στα φύλλα εργασίας: Ομάδα 2