ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΔΡΆΣΗ / Δράσεις

Νερό πηγή ζωής

Η δράση υλοποιείται από τους εκπαιδευτικούς

Στόχοι

Βασικός στόχος της εκπαιδευτικής δράσης είναι να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να οργανώσουν για τους μαθητές τους εύκολα μια ευχάριστη, εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο. Η δράση στοχεύει επίσης να βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα του νερού στην οργάνωση της ζωής των ανθρώπων και να ανακαλύψουν αντικείμενα του παρελθόντος που σχετίζονται με αυτό.

Μέσω της δράσης οι μαθητές παρατηρούν αντικείμενα που σχετίζονται με το νερό και τις χρήσεις του στο Βυζάντιο. Η περιήγηση αφορά επιλεγμένα αντικείμενα από τρεις αίθουσες του Μουσείου. Οι εκπαιδευτικοί  μπορούν να οργανώσουν μόνοι τους την επίσκεψη χρησιμοποιώντας τα σχετικά φύλλα εργασίας.

Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες. Κάθε ομάδα έχει το δικό της φύλλο εργασίας. Το πρώτο μέρος είναι κοινό για όλες τις ομάδες. Αναφέρεται στη σημασία του νερού διαχρονικά και βοηθάει τους μαθητές να βάλουν σε χρονολογική σειρά σημαντικά ιστορικά γεγονότα της βυζαντινής εποχής.

Μέσα από  κρυπτόλεξα, εικονόλεξα και παρατήρηση αντικειμένων, οι μαθητές ανακαλύπτουν πώς υδρεύονταν οι πόλεις, ποια σκεύη χρησιμοποιούσαν οι βυζαντινοί για να μαγειρέψουν, να πιουν νερό, να κουβαλήσουν το νερό στα σπίτια τους και πώς ψάρευαν.

Οδηγίες για να οργανώσετε την επίσκεψή σας στο Μουσείο

Εάν επιθυμείτε να επισκεφτείτε το Μουσείο θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού, διευκρινίζοντας εάν θα υλοποιήσετε εκπαιδευτικό πρόγραμμα μόνοι σας ή εάν θα κάνετε απλή επίσκεψη με την τάξη σας.

Στο σχολείο πριν την επίσκεψη

  • Προετοιμάστε τους μαθητές σας σχετικά με τη συμπεριφορά τους στο Μουσείο (βλ. βιβλίο για τον εκπαιδευτικό, προτάσεις για δραστηριότητες πριν και μετά την επίσκεψη στο μουσείο).
  • Χωρίστε τους μαθητές κάθε τμήματος σε 4 ομάδες.

Στο μουσείο

  • Στον χώρο υποδοχής του Μουσείου συνεννοηθείτε με τους φύλακες για το πού θα αφήσουν τα παιδιά τα πράγματά τους (τσάντες, πανωφόρια).
  • Ζητήστε το υλικό του προγράμματος.
  • Δώστε ένα φύλλο εργασίας σε κάθε ομάδα
  • Εάν είστε δύο τμήματα, το ένα θα πάει στην αίθουσα 2 και το άλλο στην αίθουσα 4 ή 6.
  • Βάλτε τους μαθητές σας να καθίσουν σε κύκλο ακριβώς μπροστά στα αντικείμενα, ώστε να μπορέσουν εύκολα να τα εντοπίσουν. Μην αφήνετε να ψάχνουν σε όλη την αίθουσα τα αντικείμενα, γιατί αυτό θα δημιουργήσει αναστάτωση στο χώρο του Μουσείου και σ’ εσάς.
  • Ξεκινήστε με το πρώτο μέρος του φύλλου εργασίας. Προχωρήστε στη σελίδα που σχετίζεται με την αίθουσα που βρίσκεστε.
  • Όταν ολοκληρώσετε, μπορείτε να αλλάξετε αίθουσα.

Κοινό

Μαθητές, Εκπαιδευτικοί

Ελεύθερη είσοδος

Διάρκεια

1.30 ώρα

Αριθμός ατόμων

Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές). Η δράση αυτή υλοποιείται από τους/τις εκπαιδευτικούς. Εάν έχετε ραντεβού για δύο τμήματα θα ξεκινήσετε από διαφορετική αίθουσα

Πληροφορίες Κρατήσεων

Τηλεφωνικά ραντεβού στο 2313 306422

Χώρος

Αίθουσα 2, Αίθουσα 4, Αίθουσα 6

Σχεδιασμός

Ε. Φουρλίγκα, αρχαιολόγος-μουσειολόγος

Χρηματοδότηση

Ίδρυμα A. Γ. Λεβέντης